zondag 1 november 2015

Pimpish inspiratie seizoens-restyle

Degenen die mij kennen weten dat het regelmatig bij mij gaat kriebelen. Ik kijk dan weer rond in mijn huis en besluit spontaan dat er weer iets anders "moet". Nu vond ik het tijd om de kleuren op de wand aan het herfstseizoen aan te passen. Omdat ik zo vaak iets in mijn woning verander, kies ik meestal voor budgetvriendelijke oplossingen.



Van de okergele kleur uit mijn werkkamer had ik nog een flinke pot over. Deze kleur kon ik prima gebruiken als basis voor de woonkamer.  In een kleine glazen pot heb ik (op gevoel) de okergele latex gemengd met zwarte kinderverf (van mijn dochter) zodat de gele kleur wat meer vergrijst.

Verder heb ik bij de action voor een tientje een grote pot witte latex gehaald en daar (ook op gevoel) steeds een klein beetje okergele latex doorheen gemengd. Dit moet echt heel voorzichtig gedaan worden. Ik wilde namelijk een hele lichte kleur. Meer een gelige gloed op de muur. De kleurstoffen in (de gele) latex zijn behoorlijk sterk en het is al snel te geel.

zo was het eerst


 
Ik heb dezelfde vlakverdeling gebruikt als hiervoor. Om het vergrijsde oker extra te benadrukken, heb ik een witte rand er tussen aangebracht met behulp van brede schilderstape. Net als in het vorige ontwerp heb ik ook hier weer gekozen om de bovenkant niet netjes af te plakken, maar lekker nonchalant met een blokkwast te schilderen.

 zo was het eerst
 
 
Voordat ik begon met schilderen heb ik eerst een testvlak tegen de wanden gehouden.




 
Even afplakken en een kwartier later was de wand klaar.
 
 
 
Door de lichte kleur oogt mijn woning wel een meter breder. Wel zo fijn tijdens deze donkere maanden.




Om de gelige kleur die nu in het huis overheerst te breken, heb ik de laden van mijn D.I.Y. wandmeubel wit geschilderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?