maandag 6 juli 2015

D.I.Y. een cadeautje voor de juf

Voor de kleuterjuf van mijn dochter wilde ik als afscheidscadeautje iets anders en originelers bedenken dan de standaard "beste juf mok" of doos bonbons. Niet dat daar iets mis mee is. Het gaat tenslotte om het gebaar, maar ik wist dat juf Nicky ook bezig is met het bouwen van haar eerste eigen woning en daar is ze net als ik destijds erg vol van. Dus bedacht ik een steigerhouten huisje met daarin haar naam verwerkt als aandenken. Mijn dochter bedacht de schelp als decoratie.
 

 
 
 Ik gooi niet zo snel hout weg, dus een restant heb ik altijd wel in huis.
 
 

dakje aftekenen
 
 

 
uitzagen met de decoupeerzaag
 

 
 

 
 twee lagen greywash
 

 
 

 
keuze maken voor een (eenvoudig) lettertype. dit i.v.m. de spijkers
 

 
 
Sla voldoende, maar niet te veel spijkers op hun plek.
 
 

 Let goed op ieder hoekje en rondingen.
 
 

 
 
 Een foto met afscheidstekst als aandenken en voila!
 



 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?