woensdag 20 mei 2015

Klaar voor de lente en zomer? Restyle van de woonkamer - deel 1

Zodra het weer verandert, begint het bij mij weer te kriebelen en wil ik van alles doen in en om het huis. Gelukkig kan ik veel van mijn creativiteit kwijt bij anderen, maar mijn eigen huis moet er ook regelmatig aan geloven.
 
 
De grijze muur, daar was ik al even op uitgekeken en ik koos voor een zachte pastel (mint). Op goed geluk(t) heb ik restant van een ander potje verf zelf gemengd met wit voor dit resultaat, maar uiteraard kan je bij de bouwmarkt een kleur naar je eigen smaak laten mengen. 
 



De grote blikvanger, mijn ixxi, (foto klicksysteem) kreeg in een andere opstelling, een nieuwe plaats en boven de bank heb ik nu een subtielere blikvanger. Ik koos voor een wit vlak (een highlight noem ik dat), waarvan ik de bovenrand opzettelijk niet netjes heb afgewerkt. Hier heb ik de rand nog eens extra vervaagd door met een natte kwast de natte verf wat uit te vegen. (dierbare) spullen die je wilt tonen komen zo extra tot hun recht.

 
 
 
De bar had dezelfde grijze kleur als de muur, maar vond ik in het groen niet mooi. In sloophoutbehang vond ik mijn oplossing.
 



De vintage Rohe stoel is verhuisd naar de slaapkamer en maakte plaats voor een bijpassende love seat, die net iets meer zitplek biedt.





Hier nog wat indrukken van hoe het eerst was.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?