zondag 26 oktober 2014

oud opnieuw: Pimpish loves de kringloop

Ik was al een tijdje op zoek naar een leuke oude broodtrommel voor op mijn aanrecht. Op het web kwam ik alleen of hele moderne of echt oude meuk tegen die niet mooi bij mijn interieur zou staan. Tijdens een spontaan bezoekje aan de kringloop kwam ik een oude beigekleurige broodtrommel tegen voor nog geen euro. Hij opende en sloot nog prima, dus ik besloot het nieuw leven in te blazen.


Hier, onder mijn zelf D.I.Y. krijtbord, heeft de broodtrommel een nieuw plekje.
 

 
 
 
voor de make-over:
 
 
 
 
 
Ik heb gekozen voor een pasteltint als contrast van de harde stoere kleuren in mijn keuken. Verf in een spuitbus was hier de beste oplossing omdat je met een kwast of roller niet overal goed bij komt en het resultaat minder glad is.
 




 
leuk detail: tekst op het bord. If nothing in your life goes right? Turn left and cook comfortfood!
 
 
 
Naast de broodtrommel kwam ik nog iets moois tegen. Een klein koperen pannetje op een kaarsbrandertje. Dit zou goed passen bij de overige koperen accessoires in mijn huis, ware het niet dat hij in deze vorm toch echt een tikkeltje te ouderwets was. Met een restje pastelgroene verf heb ik de houten steel en het hout op de deksel een nieuwe kleur gegeven, waardoor het net iets frisser en hipper is.


 

 
 
 
Een scheutje geurolie en een kaarsje eronder en ik heb een nieuwe geurbrander.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?