woensdag 8 oktober 2014

klaar voor de herfst en winter: restyle van de woonkamer

Wanneer je over de basis van een ruimte tevreden bent, kan je met enkele accessoires de sfeer steeds weer aanpassen aan het seizoen. De warme zomerdagen zijn nu definitief voorbij. Om wat tegenwicht te bieden aan de donkere herfst en wintermaanden, besloot ik enkele (kleine) aanpassingen te doen.



Ik begon met een kleurvlak bij mijn eettafel. Omdat alles in mijn leefruimte open is en met elkaar in verbinding staat, kan je op deze wijze toch een afbakening van bijvoorbeeld de eethoek of zitruimte aangeven.

 
 
Ik koos voor een kleurvlak in de breedte van mijn eettafel en stopte zo'n 40 centimeter onder het plaffond. In plaats van de bovenrand ook netjes af te plakken, koos ik er voor deze open te laten. Het grote vlak heb ik met een roller geverfd en de bovenrand met een blokkwast, zodat je de vegen goed blijft zien. Deze kleur turqouise (parade van Gamma) gaat goed samen met de koperen lamp en cognackleurige eetkamerstoelen.

 
 
  
 
 
 
 Van resthout van de schutting heb ik een pronkrek gemaakt.



De planken hadden al een lengte van 1.80 m en dat werd dus de hoogte van mijn pronkrek. 60 cm vond ik een mooie maat voor de breedte.





De opstaande randjes heb ik m.b.v. lijm, lijmklemmen en schroeven vast gezet.

 

Hoewel ik wit heel even overwogen heb, vond ik (mat) zwart uiteindelijk toch stoerder.

 
 
 
 
Een bijzettafeltje dat ik heb opgeleukt door deze grijze "sokjes" te geven.
 
 
 
Voor onder de hangstoel heb ik een geitenvacht gekocht en onder de vintage Rohe stoel kwam een grijze jutekleed. De ronde vormen verzachten de harde lijnen in mijn meubels.





Ook de kussens waren toe aan vervanging. Op dit moment is de kleur koper in het interieur een trend, dus was het niet moeilijk om kussens te vinden die daar bij passen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?