dinsdag 21 oktober 2014

En er was licht... unieke D.I.Y. wandlampjes

Ik had al menig wandlampje op het web bekeken voor inspiratie en heb toen voor mijn woon- en slaapkamer mijn eigen varianten bedacht. Kinderlijk eenvoudig en toch uniek.
 
 

Voor beide lampjes gebruik ik een zwarte boekensteun. Te koop bij o.a. Ikea. Bij de bouwmarkt vind je verschillende soorten snoeren en fittingen. Voor deze lamp maak ik gebruik van een kant en klare snoer met stekker en schakelaar. de windlicht met het grove touw vond ik een leuke sfeermaker voor naast mijn bed. Mocht ik tijdens het lezen toch iets meer licht willen dan trek ik de snoer gewoon iets meer omhoog zodat de fitting boven de windlicht uit komt.

 
 Door de gaten die in de boekensteun heb geboord kan ik er voor zorgen dat de fitting los in het midden van de lamp hangt.
 
 
 

 
 
voor de woonkamer wilde ik eerst een betonnen lampje maken, maar ik bedacht halverwege het proces deze lamp. Van een zwarte globe die ik nog in mijn werkkamer had staan, heb ik een klein deel afgezaagd met een handzaag. Voor deze lamp heb ik een transparante snoer gebruikt, waar ik  zelf een stekker, schakelaar en fitting op heb gemonteerd. Door aan de onderkant een rand te schilderen in de kleur van de wandvlak bij de eettafel komt deze kleur als accent weer even terug in de zithoek.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?