donderdag 16 oktober 2014

D.I.Y. Pimpish toys: een speeltent

Denk je een super origineel idee te hebben voor een leuke speeltent, blijkt dat het al lang bedacht is en er zelfs tig D.I.Y. voorbeelden op internet staan. Het mag de pret niet drukken. Dochterlief is er erg blij mee. De tent is een hit!
 
 
Schaapsvachtje en een bijpassend (zelfgemaakt) kussentje maken de tent nog gezelliger.
 
 
 
Voor de benodigdheden zijn tal van voorbeelden op het web te vinden. Mocht je een andere afmeting willen, zorg er dan voor dat je het benodigde stof goed berekent. Ik heb ook een bodem gemaakt voor de tent zodat de breedte bepaald is en de stokken niet verder naar beneden glijden.
 
 
 
 
 
Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar een pittiger (zwart/wit) stofje, maar dochterlief vroeg na lang onderhandelen (terecht), wiens tent het eigenlijk zou worden. Tja, toen moest ik wel overstag gaan voor het suikerzoete oudroze in combinatie met naturel.
 
 
Voor een paar euro heb ik houten latjes aangeschaft. Als je kiest voor ruw hout, scheelt dat nog eens extra in de kosten.
 
 
 
Voorwaarde is wel dat je het hout goed glad schuurt. Zelf vind ik het ook mooi om de hoekjes ietsjes ronder te schuren. Dat oogt en voelt een stuk vriendelijker.
 
 
Door in de maat van de stok gaten te boren zorg je voor een stevige kruisverbinding.
 
 
Je kunt er voor kiezen alles vast te zetten met schroeven of touw, maar ik vind het prettig om de tent ook weer makkelijk op te kunnen bergen door alle onderdelen los te halen. Een laagje transparante lak op waterbasis beschermt het hout.

 
Tv kijken met het buurmeisje is vanuit de tent net iets gezelliger.
 
 
 
 
kijkgat wordt raam

 
 
 
raampje met oprolbare gordijnen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?