donderdag 4 juli 2013

Een georganiseerde bende...

De plek waar mijn creatieve geest de ruimte krijg en waar dierbare herinneringen tot leven komen. In mijn werk- studeer- hobby- en rommelkamer mag alles! Hier mix ik met een gerust hart verschillende stijlen.
In de rest van mijn woning geldt een officieel verbod  voor frutsels en tierlantijntjes. Mijn memoires krijgen hier juist een speciaal plekje. Om het geheel niet al te rommelig te maken, heb ik gezocht naar creatieve oplossingen die er ook nog eens leuk uit zien.



 
De (voormalige) eettafel heb ik van een nichtje en is voor zijn huidige grijze kleur nog wit en donkerbruin geweest. Hij doet nu dienst als bureau en is uitschuifbaar. Heel handig wanneer ik achter de naaimachine kruip.
 
De klassieke Melchelse stoelen heb ik ooit in de kringloop gekocht en stonden nadat ik ze "gepimpt" had in mijn vorige woning nog aan de eettafel.
  
 
 
 
Deze kast van Queen Anne vond ik een paar jaar geleden op straat tijdens een wandeling met mijn (toenmalige) hond. Hoewel het middernacht was, heb ik mijn nichtje wakker gebeld om samen de kast naar huis te tillen. Het was loodzwaar en onze ruggen begaven het bijna, maar de aanhouder wint.
De kast is van mahoniehout en heb ik eerst een witte kleur gegeven. In deze ruimte werd hij grijs, zodat het een rustig geheel vormt met de tafel.
 
 
de kast biedt veel opbergruimte


 
In een woonblad zag ik een creatieve oplossing voor het zichtbaar opbergen van o.a. kaartjes. Je kan deze ventilatieroosters in iedere gewenste kleur schilderen, maar ik koos voor een stoere (tikkeltje industriĆ«le) look als tegenhanger van de soms snoeperige kaartjes.



Deze LP's komen uit de collectie van mijn allerliefste dierbare oma. Bij het opruimen en verdelen van de boedel zag niemand anders de schoonheid van deze juweeltjes. Maar naast een hoge decoratieve waarde, hebben ze voor mij ook een sentimentele waarde. Het gaat hier niet om zomaar enkele artiesten. Allemaal hebben zij een bijzondere of inspirerende biografie.

 
 


Deze letterbak van 1 bij 1 maakte ik van MDF. Ik bewaar er persoonlijke spulletjes in waar een herinnering aan kleeft.
 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?