donderdag 18 april 2013

Isaira's domein: een vrolijke meidenkamer

Voor de kamer  (2.5 m bij 5.40 m) van mijn dochter Isaira heb ik de meubels uit haar vorige kamer opnieuw gebruikt. De kastjes en het tafeltje zijn van Queen Anne. Gevonden op marktplaats en "gepimpt" met een likje witte matte verf. De kledingkast (Ikea) is van mijn zoon geweest, maar past nu prima in deze meidenkamer. Het ledikantje (ook Ikea) is een meegroeimodel.

Voor de lange wand heb ik gekozen voor fris en vrolijk behang van Pip studio.
 
 
 Flowers In The Mix geel:
 
 
Om ervoor te zorgen dat de gele wand niet te veel op je af komt, heb ik van mdf een lambrisering in de vorm van grachtenpandjes gemaakt. Deze heb ik na het uitzagen behandeld met grondverf en een roze matte lak.


 
leuk detail: de zelfgemaakte kussentjes en het krukje


 
Isaira heeft een lange, smalle kamer en hoewel ze een groot raam heeft, zijn er twee kroonluchters nodig om de hele kamer goed te verlichten.

 
leuk detail: de zelfgemaakte vogelhuisjes met vogeltjes. De snaveltjes waren helaas niet bestand tegen de brute kracht van kindervingertjes.
 



 
Hebbedingetjes en andere prullaria krijgen een plekje in een oud kruidenrekje en zilverkastje.

 
leuk detail: de zelfgemaakte theepot van polkadot stof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?